Aantal berichten : 352 Teamnaam : AC Campionato Reeks : #3 in VIII.45 Land : Nederland Trainingsvorm : Positiespel Registration date : 22-08-08
Onderwerp: Tussenseizoen 15/9/2008, 20:27
Nog één wedstrijd te gaan en de competitie zit er weer op. Dat betekend automatisch dat de tussenperiode alweer voor de deur staat. Ik kan me nog herinneren dat ik voorheen altijd conditie trainde en de laatste week één keer vorm. Inmiddels is dit al niet meer nodig doordat er bij mij niet veel conditie verloren gaat door wekelijks 15% conditie te trainen. Nu ben ik dus benieuwd wat de beste methode is om de tussenperiode door te komen?
SemTex Wonderbaarlijk
Aantal berichten : 503 Teamnaam : Team Tornado Reeks : V.95 Land : Nederland Trainingsvorm : Verdedigen Registration date : 25-08-08
Onderwerp: Re: Tussenseizoen 15/9/2008, 20:33
Ik train zelf gewoon door (verdedigen) met mijn beste trainees en laat mijn b-trainees 2 weken langs de kant staan.
SemTex Wonderbaarlijk
Aantal berichten : 503 Teamnaam : Team Tornado Reeks : V.95 Land : Nederland Trainingsvorm : Verdedigen Registration date : 25-08-08
Onderwerp: Re: Tussenseizoen 15/9/2008, 20:36
Van het oude forum (dit is een link):
* Wat moet/kan ik trainen in het tussenseizoen?
In het tussenseizoen hebben veel clubs maar 1 wedstrijd per week en kunnen dus vaak hun normale trainingsprogramma niet voorzetten. Wat zijn nu de mogelijkheden?
- Gewoon je trainingsprogramma aanhouden en op halve kracht doortrainen. Hoewel je slechts de helft traint is dit toch (financieel) de meest interessantste trainingsvorm. Kies voor je beste/jongste trainees.
- Positiespeltrainers kiezen er vaak voor een of twee weken conditie te trainen. Zo benutten hun spelers die vaardigheid meer. Dit is sowieso een goede optie als je middenvelders nog niet allemaal uitstekende conditie hebben. Het grote voordeel is dat alle spelers met deze traininsvorm meetrainen.
- De tweede trainingsvorm die voor alle spelers geldt, is spelhervatting. Bovendien gaat deze (net als conditie) vrij snel. Echter heeft het toch vrij weinig invloed op je veldprestaties of toekomstige transferinkomsten, tenzij het nivo op uitstekend of hoger komt.
- Om toch veel spelers te kunnen trainen is voor de trainingsvorm passen (korte pass) wel wat te zeggen (8 spelers met 2-5-3). Voorwaarde is wel dat je trainees al een behoorlijke passingvaardigheid moeten hebben om dit enigzins lonend te maken.
- Voor spitsentrainers kan schieten een optie zijn. Schieten trainen heeft het voordeel dat elke speler die speelt traint. Door het trainen van schieten gaat de scoringsvaardigheid vooruit (waarschijnlijk minder dan 50% van gewone scoortraining) en er wordt ook nog op spelhervatting getraind. Doordat iedereen die speelt traint kan je gewoon al je trainees trainen, en krijgt de rest van je team ook nog een bonus in de vorm van spelhervatten. (robin_ en Ajax-Boskoop)
* Moet ik conditie trainen in het tussenseizoen? wordt je vorm dan niet veel te laag?
Na het tussenseizoen wordt je vorm meestal slecht. Dat komt omdat spelers twee weken niet spelen; en zo gauw ze dan een vormupdate krijgen ben je waarschijnlijk de klos.
Conditie is ook slecht voor de vorm, maar dat is onmidellijk en duurt maar kort. Als je bv midden in het seizoen conditie traint zul je merken dat je die week -8/+3 krijgt op vorm, en de week erop weer het omgekeerde. Het trekt dus heel snel bij.
Door juist in het tussenseizoen conditie te trainen versterk je de vormdip. Toch is het een goed advies! Waarom?
Omdat bij conditie, iedereen traint, of ze nou gespeeld hebben of niet. Train je daarentegen positiespel, dan kan je maar de helft van je normale aantal trainen omdat je maar 1 wedstrijd speelt ipv normaal 2 (competitie en friendly).
Als je dus toch conditie moet trainen, is het economisch verstandig om dat in het tussenseizoen te doen, ook al is dat slechter voor de vorm.
Kanis Briljant
Aantal berichten : 352 Teamnaam : AC Campionato Reeks : #3 in VIII.45 Land : Nederland Trainingsvorm : Positiespel Registration date : 22-08-08
Onderwerp: Re: Tussenseizoen 15/9/2008, 21:00
Mooi stukkie tekst trouwens.....kan dit niet een standaardtekst worden in de handleiding van het forum?
Citaat :
Om toch veel spelers te kunnen trainen is voor de trainingsvorm passen (korte pass) wel wat te zeggen (8 spelers met 2-5-3).
Hier zat ik zelf ook over na te denken maar hoe groot zal de kans zijn op een pop als je maar twee/drie week passen traint?
brent_g Moderator
Aantal berichten : 899 Teamnaam : Wozniak Reeks : #1 in III.7 Land : België Registration date : 22-08-08
Onderwerp: Re: Tussenseizoen 15/9/2008, 21:02
Hangt er vanaf hoe hoog je spelers in passen zitten. :-)
Kanis Briljant
Onderwerp: Re: Tussenseizoen 15/9/2008, 21:33
en hoe gaan we daar achter komen?
mzo Utopisch
Aantal berichten : 4007 Teamnaam : Senna United 08 Reeks : IV.18 Land : Nederland Trainingsvorm : Passen Registration date : 28-08-08
Onderwerp: Re: Tussenseizoen 15/9/2008, 21:44
Ikke blijf gewoon passen trainen. Alleen is mijn vraag 2-5-3 kan je gewoon spelen toch tijdens je friendly's?
SemTex Wonderbaarlijk
Onderwerp: Re: Tussenseizoen 15/9/2008, 22:02
Yep: http://wiki.hattrick.org/2-5-3.
brent_g Moderator
Aantal berichten : 899 Teamnaam : Wozniak Reeks : #1 in III.7 Land : België Registration date : 22-08-08
Onderwerp: Re: Tussenseizoen 15/9/2008, 22:20
Je kan zelfs 10 spelers passentraining geven.
5-5-0, met steekpass(weet niet hoe dit in NL heet).
blaerie78 Wonderbaarlijk
Aantal berichten : 731 Leeftijd : 46 Teamnaam : Real Gentbrugge Reeks : Eerste Klasse Land : België Trainingsvorm : conditie Registration date : 11-09-08
Onderwerp: Re: Tussenseizoen 15/9/2008, 22:50
brent_g schreef:
idd !!!! zonder probleem kan je zo 10 spelers passen laten trainen....
Groznyy Reusachtig
Aantal berichten : 1664 Reeks : . Registration date : 22-08-08
Onderwerp: Re: Tussenseizoen 16/9/2008, 00:21
Conditie trainen in het tussenseizoen is met de wijziging omtrent het condiepercentage wel niet meer opportuun te noemen ... .
thomaapje Goddelijk
Aantal berichten : 5527 Leeftijd : 36 Teamnaam : FCMF Reeks : #5 in V.229 Land : Nederland Trainingsvorm : Verdedigen Registration date : 26-08-08
Onderwerp: Re: Tussenseizoen 16/9/2008, 01:33
Wel een vette opstelling, 5-5-0 :P
Kevm81 Buitenaards
Aantal berichten : 2100 Leeftijd : 42 Teamnaam : Forza Kev Reeks : III.10 Land : Nederland Trainingsvorm : Scoring Registration date : 22-08-08
Onderwerp: Re: Tussenseizoen 16/9/2008, 02:05
brent_g schreef:
Goh van wie heb je dat nu weer Het heet trouwens openingen maken bij ons in NL
mzo Utopisch
Aantal berichten : 4007 Teamnaam : Senna United 08 Reeks : IV.18 Land : Nederland Trainingsvorm : Passen Registration date : 28-08-08
Onderwerp: Re: Tussenseizoen 16/9/2008, 09:42
brent_g schreef:
Maar dan spelen er 5 verdedigers althans 5 spelers die op een verdedigende plek staan die krijgen dan toch geen training. Alleen middenvelders en spitsen toch?
thomaapje Goddelijk
Aantal berichten : 5527 Leeftijd : 36 Teamnaam : FCMF Reeks : #5 in V.229 Land : Nederland Trainingsvorm : Verdedigen Registration date : 26-08-08
Onderwerp: Re: Tussenseizoen 16/9/2008, 09:44
Openingen maken = verdedigers en middies, heb ik de vorige keer ook gedaaan
mzo Utopisch
Onderwerp: Re: Tussenseizoen 16/9/2008, 09:45
Thomaapje schreef:
Openingen maken = verdedigers en middies, heb ik de vorige keer ook gedaaan
Maar heeft niets te maken met passen training toch?
thomaapje Goddelijk
Onderwerp: Re: Tussenseizoen 16/9/2008, 09:51
Openingen maken Passen Verdedigers, centrale middenvelders en vleugelspelers ((Alle spelers die daadwerkelijk spelen))
mzo Utopisch
Onderwerp: Re: Tussenseizoen 16/9/2008, 10:03
Thomaapje schreef:
Openingen maken Passen Verdedigers, centrale middenvelders en vleugelspelers ((Alle spelers die daadwerkelijk spelen))
Ikke begrijp het nog steeds niet hoor. Heb ik nou wat aan deze trainingsvorm ja of nee?
SemTex Wonderbaarlijk
Onderwerp: Re: Tussenseizoen 16/9/2008, 10:13
http://www.hagonline.org/?id=36#openingen_maken:
Openingen maken / Steekpass:
Met de trainingsvorm ‘openingen maken / steekpass’ zullen alle spelers die de afgelopen week hun laatste wedstrijd als verdediger, centrale middenvelder of vleugelspeler hebben gespeeld 100% training op passen krijgen. Alle andere spelers die gespeeld hebben zullen klaverjastraining op passen krijgen. Je kunt per week dus 20 spelers op 100% trainen. Wanneer je alleen opstellingen gebruikt waarin je ervaring kunt opdoen, kun je maximaal 18 spelers trainen.
Let op: De trainingsvorm ‘korte pass’ traint sneller dan de trainingsvorm ‘openingen maken / steekpass’, terwijl in beide gevallen je spelers 100% training krijgen.
Voordelen:
- Je kunt een groot aantal spelers trainen. - Je kunt meer spelers trainen dan bij ‘korte pass’. - Je hebt een grote vrijheid bij de keuze van je opstelling. Alle opstellingen met minder dan 3 spitsen zorgen immers voor minimaal 16 trainingsplaatsen. - Het loon stijgt minder snel omdat passen meestal niet de hoogste stat is.
Nadelen:
- Middenvelders en vleugelspelers trainen langzamer dan bij korte pass. - Verdedigers gebruiken hun passen enkel voor het verhogen van de tactische vaardigheid bij counter, AIM en AOW. Wanneer je deze tactieken zelden gebruikt, zul je niet veel profijt hebben van je training. - Je ratings zullen niet zo snel stijgen. - Een level passen trainen brengt gemiddeld minder op dan een level op een hoofdstat trainen. - Als je passen goed wilt trainen heb je spelers nodig met een hoge hoofdstat, je hebt dus vrij veel startkapitaal nodig voor deze trainingsvorm.
Trainingsduur:
In de standaardsituatie duurt een niveau stijging 6,5 weken.
mzo Utopisch
Onderwerp: Re: Tussenseizoen 16/9/2008, 10:16
Nah ik ga gewoon 2-5-3 spelen komt goed
pvd Buitenaards
Aantal berichten : 2491 Leeftijd : 44 Teamnaam : Curly Kickers Reeks : III.2 Land : Nederland Trainingsvorm : Passen Registration date : 22-08-08
Onderwerp: Re: Tussenseizoen 16/9/2008, 12:04
mzo schreef:
5-5-0 is ook handig voor jou hoor. met friendlies maakt het toch niet uit ? je traint wel iets langzamer (6,5 weken) dan korte pass (5,5 week).
ik weet nog niet zeker of ik wel 10 spelers heb die passen nodig hebben. Anders doe ik namelijk ook 2-5-3.
mzo Utopisch
Onderwerp: Re: Tussenseizoen 16/9/2008, 12:12
PvD schreef:
mzo schreef:
5-5-0 is ook handig voor jou hoor. met friendlies maakt het toch niet uit ? je traint wel iets langzamer (6,5 weken) dan korte pass (5,5 week).
ik weet nog niet zeker of ik wel 10 spelers heb die passen nodig hebben. Anders doe ik namelijk ook 2-5-3.
Ik kan ze persoonlijk wel kwijt denk ik moet dan maar ff kijken wat ik wil Maar openingen maken, staat dus gelijk aan passen trainen?
pvd Buitenaards
Aantal berichten : 2491 Leeftijd : 44 Teamnaam : Curly Kickers Reeks : III.2 Land : Nederland Trainingsvorm : Passen Registration date : 22-08-08
Onderwerp: Re: Tussenseizoen 16/9/2008, 12:14
mzo schreef:
Ik kan ze persoonlijk wel kwijt denk ik moet dan maar ff kijken wat ik wil Maar openingen maken, staat dus gelijk aan passen trainen?
ja, alleen iets langzamer en je moet je aanvallers als verdedigers zetten. vinden ze vast ook wel eens een keer leuk
mzo Utopisch
Onderwerp: Re: Tussenseizoen 16/9/2008, 12:18
PvD schreef:
mzo schreef:
ja, alleen iets langzamer en je moet je aanvallers als verdedigers zetten. vinden ze vast ook wel eens een keer leuk
Vaag was de naam van openingen maken in het verleden soms lange pas of niet?
pvd Buitenaards
Onderwerp: Re: Tussenseizoen 16/9/2008, 12:31
zou kunnen, zolang ik speel is het wel openingen maken.