Aantal berichten : 747 Leeftijd : 47 Teamnaam : FS STM Reeks : V.7 Land : België Trainingsvorm : Korte pas Registration date : 22-08-08
Onderwerp: Re: De nieuwe bondscoach van Belgie ? 12/5/2009, 21:54
Na het afhaken van Louis van Gaal lijkt Dick Advocaat in poleposition te liggen om de nieuwe bondscoach te worden. De bond trok naar Rusland om te praten.
"Philippe Collin en ik zijn momenteel nog in Sint-Petersburg", zegt CEO Jean-Marie Philips aan Sporza. "We hebben maandag en dinsdag met Advocaat gesproken. Het is nog niet in kannen en kruiken, maar het gaat de goeie kant uit."
"Collin heeft Advocaat vooral vragen over het technische en tactische aspect gesteld, terwijl ik mij meer op de juridische kant van de zaak heb geconcentreerd", legt Philips uit.
mzo Utopisch
Aantal berichten : 4007 Teamnaam : Senna United 08 Reeks : IV.18 Land : Nederland Trainingsvorm : Passen Registration date : 28-08-08
Onderwerp: Re: De nieuwe bondscoach van Belgie ? 12/5/2009, 22:24
Altijd lekker om nu in Belgie bondscoach te worden, het WK halen zit er niet meer in. Dus je hebt nog ff de tijd om je te bewijzen
Sander Uitmuntend
Aantal berichten : 347 Teamnaam : Rapid Lokomotiv Reeks : VII Land : België Trainingsvorm : Scoren Registration date : 11-09-08
Onderwerp: Re: De nieuwe bondscoach van Belgie ? 12/5/2009, 23:37
mzo schreef:
Altijd lekker om nu in Belgie bondscoach te worden, het WK halen zit er niet meer in. Dus je hebt nog ff de tijd om je te bewijzen
De nieuwe bondscoach zal dus genoeg tijd hebben om te experimenteren alvorens aan een nieuwe campagne te beginnen!
mzo Utopisch
Aantal berichten : 4007 Teamnaam : Senna United 08 Reeks : IV.18 Land : Nederland Trainingsvorm : Passen Registration date : 28-08-08
Onderwerp: Re: De nieuwe bondscoach van Belgie ? 13/5/2009, 08:09
13/5/2009 - AD: Adriaanse zegt Ajax af
Ajax heeft de naam van Co Adriaanse van het kandidatenlijstje geschrapt, zo meldt het Algemeen Dagblad. "Co Adriaanse heeft ons na een telefoontje duidelijk aangegeven dat hij zich volledig richt op het slot met Salzburg. Zijn seizoen daar duurt nog een aantal weken. Daarna wil hij tijd nemen om zich te bezinnen op wat hij nog wil doen in het leven. Dat respecteren wij," stelt Ajax-directeur Rik van den Boog. Ajax wil voor de eerste training een nieuwe coach hebben.
thomaapje Goddelijk
Aantal berichten : 5527 Leeftijd : 36 Teamnaam : FCMF Reeks : #5 in V.229 Land : Nederland Trainingsvorm : Verdedigen Registration date : 26-08-08
Onderwerp: Re: De nieuwe bondscoach van Belgie ? 13/5/2009, 08:28
waarom schappen? als ik dit lees heeft hij geen nee gezegt :P
mzo Utopisch
Onderwerp: Re: De nieuwe bondscoach van Belgie ? 13/5/2009, 09:03
Thomaapje schreef:
waarom schappen? als ik dit lees heeft hij geen nee gezegt :P
Dat dacht ik ook toen ik het las
Maar ik denk hij persoonlijk op AZ wacht
mzo Utopisch
Onderwerp: Re: De nieuwe bondscoach van Belgie ? 13/5/2009, 09:04
Misschien zegt dit meer
Co Adriaanse zegt Ajax af Door MAARTEN WIJFFELS
SALZBURG/AMSTERDAM - Ajax neemt de tijd om een nieuwe coach te vinden. In het selectieproces is Co Adriaanse afgehaakt. Hij zegde de Amsterdammers dinsdag af.
Co Adriaanse keert voorlopig niet terug naar Ajax. FOTO ANP Ajax haalt de naam van Co Adriaanse door op de lijst met mogelijke kandidaattrainers. Adriaanse heeft de Amsterdamse clubleiding laten weten dat hij na afloop van dit seizoen tijd neemt om zich te bezinnen op zijn toekomst. De bijna 62-jarige Adriaanse vindt niet dat hij ondertussen voor een nieuwe spelersgroep moet gaan staan.
thomaapje Goddelijk
Aantal berichten : 5527 Leeftijd : 36 Teamnaam : FCMF Reeks : #5 in V.229 Land : Nederland Trainingsvorm : Verdedigen Registration date : 26-08-08
Onderwerp: Re: De nieuwe bondscoach van Belgie ? 13/5/2009, 23:58
Louis van Gaal wordt de nieuwe trainer van Bayern München. De succescoach van AZ tekent volgens de officiële site van de Beierse club in de komende dagen een contract voor de duur van twee jaar. Van Gaal treedt op 1 juli van dit jaar in dienst bij de Bundesligaclub.
mzo Utopisch
Onderwerp: Re: De nieuwe bondscoach van Belgie ? 14/5/2009, 08:38
Thomaapje schreef:
Louis van Gaal wordt de nieuwe trainer van Bayern München. De succescoach van AZ tekent volgens de officiële site van de Beierse club in de komende dagen een contract voor de duur van twee jaar. Van Gaal treedt op 1 juli van dit jaar in dienst bij de Bundesligaclub.
Tja ben benieuwd wat hij ervan gaat bakken
mzo Utopisch
Onderwerp: Re: De nieuwe bondscoach van Belgie ? 14/5/2009, 09:06
mzo schreef:
Thomaapje schreef:
Tja ben benieuwd wat hij ervan gaat bakken
Sportweek: Van Gaal wil Suarez en Emanuelson Volgens het blad Sportweek heeft Louis van Gaal de komst van Urby Emanuelson en Luis Suarez hoog op zijn wensenlijstje gezet voor zijn nieuwe werkgever. Bayern scouts hebben het tweetal inmiddels al bekeken.
Bij deze in mijn ogen is van Gaal geen top trainer een team kopen en dan resultaten neerzetten.................
Pettachi Wereldklasse
Aantal berichten : 800 Leeftijd : 43 Teamnaam : FC Holcim Reeks : Eerste Klasse Land : België Registration date : 27-08-08
Onderwerp: Re: De nieuwe bondscoach van Belgie ? 14/5/2009, 14:33
alé, en bijna zeker dick advocaat als bondscoach van België
thomaapje Goddelijk
Onderwerp: Re: De nieuwe bondscoach van Belgie ? 14/5/2009, 19:51
Haha Ajax leegkopen? :P Proberen dat zijn ex-club weer kampioen wordt
mzo Utopisch
Onderwerp: Re: De nieuwe bondscoach van Belgie ? 14/5/2009, 21:39
Thomaapje schreef:
Haha Ajax leegkopen? :P Proberen dat zijn ex-club weer kampioen wordt
Ik denk die hele slimme voorzitter van AZ een clausule heeft opgenomen in het contract van van Gaal dat hij geen spelers mag wegkopen bij AZ. Kocht hij half AJAX meer leeg worden wij misschien weer eens kampioen
thomaapje Goddelijk
Onderwerp: Re: De nieuwe bondscoach van Belgie ? 14/5/2009, 21:43
Dat bedoel ik ja :P
FS STM Wonderbaarlijk
Aantal berichten : 747 Leeftijd : 47 Teamnaam : FS STM Reeks : V.7 Land : België Trainingsvorm : Korte pas Registration date : 22-08-08
Onderwerp: Re: De nieuwe bondscoach van Belgie ? 14/5/2009, 23:12
Pettachi schreef:
hij is blijkbaar de enige waarmee ze praten
mzo Utopisch
Onderwerp: Re: De nieuwe bondscoach van Belgie ? 15/5/2009, 08:43
FS STM schreef:
Pettachi schreef:
hij is blijkbaar de enige waarmee ze praten
Las ik ook inderdaad
Hoop dat hij zijn wisselbeleid aangepast heeft hahaha
FS STM Wonderbaarlijk
Onderwerp: Re: De nieuwe bondscoach van Belgie ? 15/5/2009, 14:14
"Het wordt Zenit of België" volgens Advocaat...
mzo Utopisch
Onderwerp: Re: De nieuwe bondscoach van Belgie ? 15/5/2009, 14:17
FS STM schreef:
Ik zeg Belgie
FS STM Wonderbaarlijk
Onderwerp: Re: De nieuwe bondscoach van Belgie ? 15/5/2009, 18:45
mzo schreef:
FS STM schreef:
Ik zeg Belgie
Dick Advocaat (61) heeft in een interview met VRT-correspondent Peter d'Hamecourt laten uitschijnen dat hij de nieuwe bondscoach van België zal worden. De Nederlander is nu coach bij de Russische club Zenit Sint-Petersburg, maar is aan een nieuw hoofdstuk toe.
Voor de KBVB is Advocaat momenteel de enige kandidaat om de ontslagen René Vandereycken op te volgen.
"Ik heb voor België gekozen omdat er perspectief in die selectie zit", vertelt Advocaat in een interview met onze correspondent Peter d'Hamecourt.. "Ik geloof in de kwaliteit van de spelers. Ze zijn jong en talentvol. Ze missen nog wat brutaliteit, maar dat kan ik er wel inbrengen."
"De spelers moeten wel eens van die stempel "talent" afgeraken. Ze moeten nu maar eens laten zien dat ze goed kunnen voetballen. Daar geloof ik ook in, anders had ik het niet gedaan."
Helemaal zeker is het nog niet, maar de handtekening van Advocaat lijkt slechts een formaliteit. "Voor het einde van de maand beslissen we of we doorgaan", vertelt de Nederlander.
"Ik doe het niet voor het geld" Eind mei geeft Advocaat zijn definitief antwoord. "Ik kan niet blijven stilzitten en bij België vind ik een uitdaging", vertelt de Nederlander.
"Als ik voor het geld zou kiezen, moet ik hier blijven. Bij België speelt geld geen rol, want dat is "bijna niets", toch zeker in vergelijking met Zenit. Maar daar doe ik het dus niet voor."
"Ik had ook aanbiedingen van andere clubs, maar het is ofwel Zenit ofwel België", zegt Advocaat. "Maar ik word 62 jaar en kom in een fase van m'n leven dat ik iets anders wil doen."
Advocaat geeft ook aan dat een combinatie met een club nooit een optie is geweest. "Als je bij een club bent, ben je daar zeven dagen op zeven mee bezig. Bij een nationale ploeg vul je je tijd anders in", zegt Advocaat.
"Seizoen afsluiten bij Zenit" "Ik wil dit seizoen wel nog afsluiten bij Zenit. Ik wil kampioen worden en het tot december ook goed doen in de Europa League. Dan zou ik tevreden zijn", zegt Advocaat.
"Ambitie is er wel nog, anders had ik het niet gedaan. Ik zie de uitdaging zitten met dit elftal. Dat er minder applaus zal zijn? Daar gaat het niet om. Ook niet om het geld. Het gaat om het plezier. Dat is het belangrijkste."
Ik geloof in de kwaliteit van de Belgen. Ze zijn jong en talentvol
FS STM Wonderbaarlijk
Onderwerp: Re: De nieuwe bondscoach van Belgie ? 17/5/2009, 21:38
Koeman naar AZ
mzo Utopisch
Onderwerp: Re: De nieuwe bondscoach van Belgie ? 17/5/2009, 21:56
FS STM schreef:
Koeman naar AZ
Kan hij weer 1 jaartje teren op een team wat neergezet is door een ander
Kevm81 Buitenaards
Aantal berichten : 2100 Leeftijd : 42 Teamnaam : Forza Kev Reeks : III.10 Land : Nederland Trainingsvorm : Scoring Registration date : 22-08-08
Onderwerp: Re: De nieuwe bondscoach van Belgie ? 18/5/2009, 00:16
Domme keuze van AZ..
mzo Utopisch
Onderwerp: Re: De nieuwe bondscoach van Belgie ? 18/5/2009, 09:09
Kevm81 schreef:
Domme keuze van AZ..
Denk het ook inderdaad Slimme keus van Koeman, team is klaar kan hij resultaten mee boeken
Kevm81 Buitenaards
Aantal berichten : 2100 Leeftijd : 42 Teamnaam : Forza Kev Reeks : III.10 Land : Nederland Trainingsvorm : Scoring Registration date : 22-08-08
Onderwerp: Re: De nieuwe bondscoach van Belgie ? 18/5/2009, 09:16
mzo schreef:
Kevm81 schreef:
Domme keuze van AZ..
Denk het ook inderdaad Slimme keus van Koeman, team is klaar kan hij resultaten mee boeken
En alles afbreken wat er opgebouwd is onder van Gaal en Adriaanse..
mzo Utopisch
Onderwerp: Re: De nieuwe bondscoach van Belgie ? 18/5/2009, 09:29
Kevm81 schreef:
mzo schreef:
Kevm81 schreef:
Domme keuze van AZ..
En alles afbreken wat er opgebouwd is onder van Gaal en Adriaanse..
Precies !
Hoop dat hij hetzelfde aankoop beleid gaat hanteren als in zijn AJAX periode