Vlaams/Nederlands Hattrickforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vlaams/Nederlands Hattrickforum

Een warm en gezellig hattrickforum van en voor Vlamingen en Nederlanders

IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Hoe doen jullie dat?

Ga naar beneden 
+4
pvd
Kevm81
mzo
Kanis
8 plaatsers
AuteurBericht
Kanis
Briljant
Briljant
Kanis

Man Aantal berichten : 352
Teamnaam : AC Campionato
Reeks : #3 in VIII.45
Land : Nederland
Trainingsvorm : Positiespel
Registration date : 22-08-08

Hoe doen jullie dat? Empty
BerichtOnderwerp: Hoe doen jullie dat?   Hoe doen jullie dat? Icon_minitime6/5/2009, 13:06

Even een vraagje over de training. Ik train positiespel maar ik denk dat het voor elke linie van toepassing is.
Mijn A-trainees zijn tweemaal uitmuntend en eenmaal formidabel. Over een paar weken wil ik eigenlijk die uitmuntend spelers verkopen. Ze zullen dan net gepopt zijn naar briljant en nog op een goed verkoopbare leeftijd (18 en 19). Echter, mijn B-trainees zijn uitstekend/formidabel. Wanneer ik deze spelers doorschuif naar mijn A team zal dit leiden tot een daling in de HT-ratings met nederlagen tot gevolg. De A trainees vervangen voor andere aangekochte uitmuntend spelers lijkt mij zinloos. Daarnaast levert het niet verkopen van de A trainees geen geld op voor versterking van de andere linies.
Ik ben dus erg benieuwd wat jullie beleid is op het rouleren van B naar A en hoe jullie daarbij daling in de ratings voorkomen?
Terug naar boven Ga naar beneden
mzo
Utopisch
Utopisch

Man Aantal berichten : 4007
Teamnaam : Senna United 08
Reeks : IV.18
Trainingsvorm : Passen
Registration date : 28-08-08

BerichtOnderwerp: Re: Hoe doen jullie dat?   Hoe doen jullie dat? Icon_minitime6/5/2009, 13:31

Ik verkoop mijn A-trainees en vervang ze voor mij B-trainees 9 van de 10 keer lopen deze inderdaad iets achter op niveau maar ja dat is bij mij nou eenmaal zo

Soms wil ik ook wel eens B-trainees verkopen en mijn A-trainees behouden

Is een afweging die je moet maken
Kevm81
Buitenaards
Buitenaards
Kevm81

Man Aantal berichten : 2100
Leeftijd : 42
Teamnaam : Forza Kev
Reeks : III.10
Trainingsvorm : Scoring

BerichtOnderwerp: Re: Hoe doen jullie dat?   Hoe doen jullie dat? Icon_minitime6/5/2009, 13:49

De daling voor lief nemen en elke keer betere trainees kopen zodat het verschil steeds kleiner wordt bij verkoop Wink
pvd
Buitenaards
Buitenaards
pvd

Man Aantal berichten : 2491
Leeftijd : 44
Teamnaam : Curly Kickers
Reeks : III.2

BerichtOnderwerp: Re: Hoe doen jullie dat?   Hoe doen jullie dat? Icon_minitime6/5/2009, 14:07

dit is een beetje de reden dat ik ben overgestapt op passen trainen.
Daar heb ik dat probleem niet.
http://www.free-play.nl
Tokiodixx
Bovennatuurlijk
Bovennatuurlijk
Tokiodixx

Man Aantal berichten : 1245
Teamnaam : Nation of Ulysses
Reeks : III.8
Land : Belgium
Trainingsvorm : Vleugelspel
Registration date : 07-09-08

BerichtOnderwerp: Re: Hoe doen jullie dat?   Hoe doen jullie dat? Icon_minitime6/5/2009, 14:16

Ik zorgde er steeds voor dat mijn trainingsplaatsen bezet waren door spelers van verschillend niveau. En steeds 1tje verkopen, niet allemaal tegelijk.

Ik kocht dan ook steeds betere trainees met verkoopsgeld. Bijv winger met nodige spelmaken of passen.

Tijdelijk anders gaan spelen is ook een optie. In jouw geval zou je bijvoorbeeld kunnen overwegen om één van de uitmuntende spelmakers te verkopen en een b-trainee op zijn plaats te zetten. En met dat geld koop je dan een technische spelmaker met het nodige passen. Op zondag kan je die dan als verdedigende spits zetten, zodat het middenveldverlies beperkt wordt en op woensdag train je hem vollebak op spelmaken.

B-trainees trainen om door te verkopen levert natuurlijk ook geld op. Dan kan je je a-trainees langer bijhouden. Zo kunnen ze ook wat ervaring verdienen...
pvd
Buitenaards
Buitenaards
pvd

BerichtOnderwerp: Re: Hoe doen jullie dat?   Hoe doen jullie dat? Icon_minitime6/5/2009, 14:36

hoe ik het deed voordat ik passen trainde;

optrainen tot hun 24e. En dan hetzelfde niveau van 21 kopen. Die weer optrainen tot 24. en dan datzelfde niveau weer kopen van 21. Dit heb ik 2x zo gedaan. Je team wordt er niet slechter van. Je hebt wel telkens wat extra geld nodig. En inderdaad; niet allemaal tegelijk uiteraard.
_Rolex
Buitenaards
Buitenaards
_Rolex

Man Aantal berichten : 2472
Leeftijd : 53
Teamnaam : op naar de top1
Reeks : VI.326
Trainingsvorm : Positie(zo goed)

BerichtOnderwerp: Re: Hoe doen jullie dat?   Hoe doen jullie dat? Icon_minitime6/5/2009, 19:38

Ik train keepers hahaha ik heb nergens last van brede lach
Kanis
Briljant
Briljant
Kanis

BerichtOnderwerp: Re: Hoe doen jullie dat?   Hoe doen jullie dat? Icon_minitime6/5/2009, 22:05

leuk te horen jullie dat fixen. Ik ga denk ik alleen de briljant 18jr verkopen en de ander train ik nog even door. En als ik van dat geld dat vrij komt nou een goede verdediger koop kan ik misschien het gat in ratings nog verkleinen.
pvd
Buitenaards
Buitenaards
pvd

BerichtOnderwerp: Re: Hoe doen jullie dat?   Hoe doen jullie dat? Icon_minitime6/5/2009, 22:51

18 briljant? Dan zou ik hem misschien ook doortrainen tot 20-bovennatuurlijk. In je team kan hij nog goed mee denk ik. Hij doet extra ervaring op als jonkie (niet onbelangrijk bij de verkoop) en het scheelt je transferkosten. In de VIIe kun je straks ook prima door met bovennatuurlijk.
Kanis
Briljant
Briljant
Kanis

BerichtOnderwerp: Re: Hoe doen jullie dat?   Hoe doen jullie dat? Icon_minitime7/5/2009, 12:40

PvD schreef:
18 briljant? Dan zou ik hem misschien ook doortrainen tot 20-bovennatuurlijk. In je team kan hij nog goed mee denk ik. Hij doet extra ervaring op als jonkie (niet onbelangrijk bij de verkoop) en het scheelt je transferkosten. In de VIIe kun je straks ook prima door met bovennatuurlijk.

Dat klopt....maar als ik hem nu verkoop schuif ik om en nabij 3m. Dat geld kan ik heeeeeel goed gebruiken om mijn andere linies te versterken. En zou hij bij 20-bovennatuurlijk veel meer waard zijn dan 3m?
Kevm81
Buitenaards
Buitenaards
Kevm81

Man Aantal berichten : 2100
Leeftijd : 42
Teamnaam : Forza Kev
Reeks : III.10
Trainingsvorm : Scoring

BerichtOnderwerp: Re: Hoe doen jullie dat?   Hoe doen jullie dat? Icon_minitime7/5/2009, 12:53

Kanis schreef:
PvD schreef:

Dat klopt....maar als ik hem nu verkoop schuif ik om en nabij 3m. Dat geld kan ik heeeeeel goed gebruiken om mijn andere linies te versterken. En zou hij bij 20-bovennatuurlijk veel meer waard zijn dan 3m?
Bijstats?
Kanis
Briljant
Briljant
Kanis

BerichtOnderwerp: Re: Hoe doen jullie dat?   Hoe doen jullie dat? Icon_minitime7/5/2009, 13:08

Kevm81 schreef:
Kanis schreef:
PvD schreef:

Bijstats?

weinig....matig verdedigen uit mijn hoofd
mzo
Utopisch
Utopisch

BerichtOnderwerp: Re: Hoe doen jullie dat?   Hoe doen jullie dat? Icon_minitime7/5/2009, 13:53

Dat ga je denk ik redden of net niet redden
Groznyy
Reusachtig
Reusachtig

Man Aantal berichten : 1664
Reeks : .

BerichtOnderwerp: Re: Hoe doen jullie dat?   Hoe doen jullie dat? Icon_minitime7/5/2009, 14:49

Ik ga als volgt te werk voor het trainen van verdedigers. Ik heb 5 A-verdedigers waarvan 4 telkens in de competitie spelen en eentje tijdens de oefenwedstrijden. Verder heb (had) ik altijd een handvol trades die dan in de oefenwedstrijden speelden. Als een A-verdediger een bepaald niveau bereikt had en de winstmarge te klein werd, werd hij "vervangen" door de A-verdediger die in de oefenwedstrijden reeds speelde. Daarna kocht ik een nieuwe verdediger die al wat verdedigen had (uitmuntend bv) en die speelde dan weer in mijn team tijdens de oefenwedstrijden als alternatieve A-speler. Wanneer er dan weer een speler popte, was hij ongeveer al briljant en kon hij het verlies van die andere deels compenseren.

Natuurlijk kan je bij zo'n trainingtypes niet verhinderen (of, als je het verhindert, gaat dat ten koste van je rendabiliteit) dat de trainingslinie wat terugvalt, maar dat wordt dan meestal wel gecompenseerd door andere linies die sterker werden aangezien er geld vrijkwam.

Nu ga ik daar echter geen problemen meer van ondervinden omdat ik dra overschakel naar spelhervatten.
Kanis
Briljant
Briljant
Kanis

BerichtOnderwerp: Re: Hoe doen jullie dat?   Hoe doen jullie dat? Icon_minitime7/5/2009, 18:11

Groznyy schreef:
Ik ga als volgt te werk voor het trainen van verdedigers. Ik heb 5 A-verdedigers waarvan 4 telkens in de competitie spelen en eentje tijdens de oefenwedstrijden. Verder heb (had) ik altijd een handvol trades die dan in de oefenwedstrijden speelden. Als een A-verdediger een bepaald niveau bereikt had en de winstmarge te klein werd, werd hij "vervangen" door de A-verdediger die in de oefenwedstrijden reeds speelde. Daarna kocht ik een nieuwe verdediger die al wat verdedigen had (uitmuntend bv) en die speelde dan weer in mijn team tijdens de oefenwedstrijden als alternatieve A-speler. Wanneer er dan weer een speler popte, was hij ongeveer al briljant en kon hij het verlies van die andere deels compenseren.

Natuurlijk kan je bij zo'n trainingtypes niet verhinderen (of, als je het verhindert, gaat dat ten koste van je rendabiliteit) dat de trainingslinie wat terugvalt, maar dat wordt dan meestal wel gecompenseerd door andere linies die sterker werden aangezien er geld vrijkwam.

Nu ga ik daar echter geen problemen meer van ondervinden omdat ik dra overschakel naar spelhervatten.

traden zit wat meer risico aan en het vergt meer tijd. Maar het hebben van een extra A-trainee klinkt goed. Op dat moment kan je het gat opvangen bij vertrek of eventuele blessures. Eigenlijk simpel maar had er niet aan gedacht.
pvd
Buitenaards
Buitenaards
pvd

BerichtOnderwerp: Re: Hoe doen jullie dat?   Hoe doen jullie dat? Icon_minitime7/5/2009, 18:50

Kanis schreef:
Groznyy schreef:

traden zit wat meer risico aan en het vergt meer tijd. Maar het hebben van een extra A-trainee klinkt goed. Op dat moment kan je het gat opvangen bij vertrek of eventuele blessures. Eigenlijk simpel maar had er niet aan gedacht.

een extra trainee kost ook extra geld, dat in je B-team rondloopt.
mzo
Utopisch
Utopisch

BerichtOnderwerp: Re: Hoe doen jullie dat?   Hoe doen jullie dat? Icon_minitime7/5/2009, 19:32

Extra A-trainee die je in je B-team laten spelen heb je toch niet een extra trainee?
Althans geen extra spelers
thomaapje
Goddelijk
Goddelijk
thomaapje

Man Aantal berichten : 5527
Leeftijd : 36
Teamnaam : FCMF
Reeks : #5 in V.229
Trainingsvorm : Verdedigen
Registration date : 26-08-08

BerichtOnderwerp: Re: Hoe doen jullie dat?   Hoe doen jullie dat? Icon_minitime7/5/2009, 19:50

nee, je als je 9 trainingsplekken neemt (zondag 4 en woendag 5)

Zondag spelen:
4 A trainees

Woendag spelen:
1 A trainee
4 B trainees
mzo
Utopisch
Utopisch

BerichtOnderwerp: Re: Hoe doen jullie dat?   Hoe doen jullie dat? Icon_minitime7/5/2009, 19:53

Thomaapje schreef:
nee, je als je 9 trainingsplekken neemt (zondag 4 en woendag 5)

Zondag spelen:
4 A trainees

Woendag spelen:
1 A trainee
4 B trainees

Dat zeg ik :huh:
thomaapje
Goddelijk
Goddelijk
thomaapje

BerichtOnderwerp: Re: Hoe doen jullie dat?   Hoe doen jullie dat? Icon_minitime7/5/2009, 19:56

extra uitleg, jij zegt het alleen :P
mzo
Utopisch
Utopisch

BerichtOnderwerp: Re: Hoe doen jullie dat?   Hoe doen jullie dat? Icon_minitime7/5/2009, 21:17

Thomaapje schreef:
extra uitleg, jij zegt het alleen :P

Een goed verstaande heeft een half woord nodig
thomaapje
Goddelijk
Goddelijk
thomaapje

BerichtOnderwerp: Re: Hoe doen jullie dat?   Hoe doen jullie dat? Icon_minitime8/5/2009, 00:11

Die wel, maar die zijn dr niet zo veel :P
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Hoe doen jullie dat?   Hoe doen jullie dat? Icon_minitime

Hoe doen jullie dat?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Wat te doen...