Aantal berichten : 352 Teamnaam : AC Campionato Reeks : #3 in VIII.45 Land : Nederland Trainingsvorm : Positiespel Registration date : 22-08-08
Onderwerp: Hoe doen jullie dat? 6/5/2009, 13:06
Even een vraagje over de training. Ik train positiespel maar ik denk dat het voor elke linie van toepassing is. Mijn A-trainees zijn tweemaal uitmuntend en eenmaal formidabel. Over een paar weken wil ik eigenlijk die uitmuntend spelers verkopen. Ze zullen dan net gepopt zijn naar briljant en nog op een goed verkoopbare leeftijd (18 en 19). Echter, mijn B-trainees zijn uitstekend/formidabel. Wanneer ik deze spelers doorschuif naar mijn A team zal dit leiden tot een daling in de HT-ratings met nederlagen tot gevolg. De A trainees vervangen voor andere aangekochte uitmuntend spelers lijkt mij zinloos. Daarnaast levert het niet verkopen van de A trainees geen geld op voor versterking van de andere linies. Ik ben dus erg benieuwd wat jullie beleid is op het rouleren van B naar A en hoe jullie daarbij daling in de ratings voorkomen?
mzo Utopisch
Aantal berichten : 4007 Teamnaam : Senna United 08 Reeks : IV.18 Land : Nederland Trainingsvorm : Passen Registration date : 28-08-08
Ik verkoop mijn A-trainees en vervang ze voor mij B-trainees 9 van de 10 keer lopen deze inderdaad iets achter op niveau maar ja dat is bij mij nou eenmaal zo
Soms wil ik ook wel eens B-trainees verkopen en mijn A-trainees behouden
Is een afweging die je moet maken
Kevm81 Buitenaards
Aantal berichten : 2100 Leeftijd : 42 Teamnaam : Forza Kev Reeks : III.10 Land : Nederland Trainingsvorm : Scoring Registration date : 22-08-08
Ik zorgde er steeds voor dat mijn trainingsplaatsen bezet waren door spelers van verschillend niveau. En steeds 1tje verkopen, niet allemaal tegelijk.
Ik kocht dan ook steeds betere trainees met verkoopsgeld. Bijv winger met nodige spelmaken of passen.
Tijdelijk anders gaan spelen is ook een optie. In jouw geval zou je bijvoorbeeld kunnen overwegen om één van de uitmuntende spelmakers te verkopen en een b-trainee op zijn plaats te zetten. En met dat geld koop je dan een technische spelmaker met het nodige passen. Op zondag kan je die dan als verdedigende spits zetten, zodat het middenveldverlies beperkt wordt en op woensdag train je hem vollebak op spelmaken.
B-trainees trainen om door te verkopen levert natuurlijk ook geld op. Dan kan je je a-trainees langer bijhouden. Zo kunnen ze ook wat ervaring verdienen...
pvd Buitenaards
Aantal berichten : 2491 Leeftijd : 44 Teamnaam : Curly Kickers Reeks : III.2 Land : Nederland Trainingsvorm : Passen Registration date : 22-08-08
optrainen tot hun 24e. En dan hetzelfde niveau van 21 kopen. Die weer optrainen tot 24. en dan datzelfde niveau weer kopen van 21. Dit heb ik 2x zo gedaan. Je team wordt er niet slechter van. Je hebt wel telkens wat extra geld nodig. En inderdaad; niet allemaal tegelijk uiteraard.
_Rolex Buitenaards
Aantal berichten : 2472 Leeftijd : 53 Teamnaam : op naar de top1 Reeks : VI.326 Land : Nederland Trainingsvorm : Positie(zo goed) Registration date : 22-08-08
leuk te horen jullie dat fixen. Ik ga denk ik alleen de briljant 18jr verkopen en de ander train ik nog even door. En als ik van dat geld dat vrij komt nou een goede verdediger koop kan ik misschien het gat in ratings nog verkleinen.
pvd Buitenaards
Aantal berichten : 2491 Leeftijd : 44 Teamnaam : Curly Kickers Reeks : III.2 Land : Nederland Trainingsvorm : Passen Registration date : 22-08-08
18 briljant? Dan zou ik hem misschien ook doortrainen tot 20-bovennatuurlijk. In je team kan hij nog goed mee denk ik. Hij doet extra ervaring op als jonkie (niet onbelangrijk bij de verkoop) en het scheelt je transferkosten. In de VIIe kun je straks ook prima door met bovennatuurlijk.
Kanis Briljant
Aantal berichten : 352 Teamnaam : AC Campionato Reeks : #3 in VIII.45 Land : Nederland Trainingsvorm : Positiespel Registration date : 22-08-08
18 briljant? Dan zou ik hem misschien ook doortrainen tot 20-bovennatuurlijk. In je team kan hij nog goed mee denk ik. Hij doet extra ervaring op als jonkie (niet onbelangrijk bij de verkoop) en het scheelt je transferkosten. In de VIIe kun je straks ook prima door met bovennatuurlijk.
Dat klopt....maar als ik hem nu verkoop schuif ik om en nabij 3m. Dat geld kan ik heeeeeel goed gebruiken om mijn andere linies te versterken. En zou hij bij 20-bovennatuurlijk veel meer waard zijn dan 3m?
Kevm81 Buitenaards
Aantal berichten : 2100 Leeftijd : 42 Teamnaam : Forza Kev Reeks : III.10 Land : Nederland Trainingsvorm : Scoring Registration date : 22-08-08
Dat klopt....maar als ik hem nu verkoop schuif ik om en nabij 3m. Dat geld kan ik heeeeeel goed gebruiken om mijn andere linies te versterken. En zou hij bij 20-bovennatuurlijk veel meer waard zijn dan 3m?
Bijstats?
Kanis Briljant
Bijstats?
weinig....matig verdedigen uit mijn hoofd
mzo Utopisch
Aantal berichten : 4007 Teamnaam : Senna United 08 Reeks : IV.18 Land : Nederland Trainingsvorm : Passen Registration date : 28-08-08
Ik ga als volgt te werk voor het trainen van verdedigers. Ik heb 5 A-verdedigers waarvan 4 telkens in de competitie spelen en eentje tijdens de oefenwedstrijden. Verder heb (had) ik altijd een handvol trades die dan in de oefenwedstrijden speelden. Als een A-verdediger een bepaald niveau bereikt had en de winstmarge te klein werd, werd hij "vervangen" door de A-verdediger die in de oefenwedstrijden reeds speelde. Daarna kocht ik een nieuwe verdediger die al wat verdedigen had (uitmuntend bv) en die speelde dan weer in mijn team tijdens de oefenwedstrijden als alternatieve A-speler. Wanneer er dan weer een speler popte, was hij ongeveer al briljant en kon hij het verlies van die andere deels compenseren.
Natuurlijk kan je bij zo'n trainingtypes niet verhinderen (of, als je het verhindert, gaat dat ten koste van je rendabiliteit) dat de trainingslinie wat terugvalt, maar dat wordt dan meestal wel gecompenseerd door andere linies die sterker werden aangezien er geld vrijkwam.
Nu ga ik daar echter geen problemen meer van ondervinden omdat ik dra overschakel naar spelhervatten.
Kanis Briljant
Ik ga als volgt te werk voor het trainen van verdedigers. Ik heb 5 A-verdedigers waarvan 4 telkens in de competitie spelen en eentje tijdens de oefenwedstrijden. Verder heb (had) ik altijd een handvol trades die dan in de oefenwedstrijden speelden. Als een A-verdediger een bepaald niveau bereikt had en de winstmarge te klein werd, werd hij "vervangen" door de A-verdediger die in de oefenwedstrijden reeds speelde. Daarna kocht ik een nieuwe verdediger die al wat verdedigen had (uitmuntend bv) en die speelde dan weer in mijn team tijdens de oefenwedstrijden als alternatieve A-speler. Wanneer er dan weer een speler popte, was hij ongeveer al briljant en kon hij het verlies van die andere deels compenseren.
Natuurlijk kan je bij zo'n trainingtypes niet verhinderen (of, als je het verhindert, gaat dat ten koste van je rendabiliteit) dat de trainingslinie wat terugvalt, maar dat wordt dan meestal wel gecompenseerd door andere linies die sterker werden aangezien er geld vrijkwam.
Nu ga ik daar echter geen problemen meer van ondervinden omdat ik dra overschakel naar spelhervatten.
traden zit wat meer risico aan en het vergt meer tijd. Maar het hebben van een extra A-trainee klinkt goed. Op dat moment kan je het gat opvangen bij vertrek of eventuele blessures. Eigenlijk simpel maar had er niet aan gedacht.
pvd Buitenaards
traden zit wat meer risico aan en het vergt meer tijd. Maar het hebben van een extra A-trainee klinkt goed. Op dat moment kan je het gat opvangen bij vertrek of eventuele blessures. Eigenlijk simpel maar had er niet aan gedacht.
een extra trainee kost ook extra geld, dat in je B-team rondloopt.
mzo Utopisch