Vlaams/Nederlands Hattrickforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vlaams/Nederlands Hattrickforum

Een warm en gezellig hattrickforum van en voor Vlamingen en Nederlanders

IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Snellere training komend seizoen

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
wollie
Bovennatuurlijk
Bovennatuurlijk
wollie

Man Aantal berichten : 1383
Leeftijd : 44
Teamnaam : FC Wollies
Reeks : IV.4
Land : Nederland
Trainingsvorm : Vleugelspel
Registration date : 01-09-08

Snellere training komend seizoen Empty
BerichtOnderwerp: Snellere training komend seizoen   Snellere training komend seizoen Icon_minitime21/6/2010, 16:56

Nu de nieuwe match engine in gebruik is, gaan we ons richten op andere verbeteringsgebieden. Toch zullen er komend seizoen enkele wijzigingen in het spel worden doorgevoerd die volgens ons een leuke impact zullen hebben en geen nieuwe spelontwikkeling vergen.

Het belangrijkste is dat je vanaf volgend seizoen je spelers sneller kunt trainen. Er zijn ook wat veranderingen aan het personeelssysteem, en een verandering in hoe de speciale gebeurtenissen ('Special Events') worden verdeeld.

Zoals je hebt kunnen lezen in het achtergrondverhaal ‘Hattrick herstart’ zullen we de snelheid verlagen waarmee we veranderingen in het spel introduceren, wat ook niet zo vreemd is, gezien alle grote veranderingen van het afgelopen seizoen. Dit betekent echter niet dat er niks meer zal gebeuren – komend seizoen staat een aantal veranderingen op stapel:

Verhoogde trainingssnelheid
Vanaf komend seizoen gaat de vaardigheidstraining sneller. Training is een belangrijk onderdeel van Hattrick en een van de mooiste momenten van de week is het bekijken van je training om er achter te komen of je spelers een niveau gestegen zijn. Het verhogen van de trainingssnelheid maakt dat moment nog spannender en heeft ook positieve gevolgen voor het spel.

Deze verandering promoot spelers met meerdere vaardigheden ('multiskillers') nog meer en leidt tot grotere diversiteit in spelers. Bovendien wordt het gemakkelijker voor nieuwe gebruikers om het effect van trainen te zien en worden ze zo geholpen om hun teams sneller competitief te maken. Het is ook gunstiger om een team op te bouwen rondom spelers die je zelf getraind hebt in plaats van alleen maar spelers te trainen voor de verkoop.

Trainingsverandering in detail
Tot het niveau 'formidabel' gaat de training veel sneller om daarna geleidelijk af te nemen tot aan 'reusachtig' (waar de trainingssnelheid gelijk zal zijn aan die van vandaag). Boven 'buitenaards' zal de training in vergelijking met vandaag geleidelijk langzamer gaan; bij 'goddelijk' zelfs veel langzamer.

Daarnaast zal de leeftijd van spelers minder belangrijk worden als het gaat om trainen. Dit betekent dat de versnelling bij oudere spelers hoger is. Bovendien betekent dit dat het niveau waarop de trainingssnelheid afneemt bij oudere spelers hoger ligt dan bij jongere spelers.

Enkele voorbeelden:
- Een speler van 17 jaar zal tot 'formidabel' 50% sneller trainen (=150% van de huidige snelheid), daarna zal deze versnelling geleidelijk afnemen.
- Een speler van 23 jaar zal tot 'formidabel' 75% sneller trainen (=175% van de huidige snelheid), daarna zal deze versnelling geleidelijk afnemen. Boven 'buitenaards' gaat de training langzamer dan nu (en hoe hoger de vaardigheid, hoe langzamer de snelheid).
- Een speler van 26 jaar zal tot 'formidabel' 85% sneller trainen (=185% van de huidige snelheid), daarna zal deze versnelling geleidelijk afnemen. Boven 'magisch' gaat de training langzamer.
- Een speler van 29 jaar zal tot 'formidabel' 95% sneller trainen (=195% van de huidige snelheid), daarna zal deze versnelling geleidelijk afnemen. Boven 'utopisch' gaat de training langzamer.

Een speler van 17 jaar zal nog steeds sneller trainen dan eentje van 18 jaar en die weer sneller dan eentje van 19 jaar, enzovoorts. Het verschil wordt komend seizoen echter kleiner.

Veranderingen in vaardigheidsafname
Leeftijd wordt ook minder belangrijk als het gaat om de vaardigheidsafname – dus het verlies van vaardigheden als gevolg van ouder worden gaat minder snel. Echter, vaardigheidsgerelateerde afnames boven reusachtig zullen toenemen (hoe hoger de vaardigheid hoe sneller de afname).

Een leuke bijkomstigheid van deze veranderingen in vaardigheidsafname – gekoppeld aan de verhoogde trainingssnelheid – is dat de beste internationals getraind zullen worden op secundaire vaardigheden en wellicht niet eens 'goddelijk' als hoogste niveau van hun primaire vaardigheid zullen hebben.

Jeugdopleiding houdt huidige snelheid
Om beide jeugdsystemen (scoutingsnetwerk en jeugdopleiding) in balans te houden, blijven de jeugdspelers in de jeugdopleiding met de huidige snelheid trainen. Dit betekent dat de training van je hoofdteam sneller kan gaan dan die van je jeugdteam (afhankelijk van de invulling van je personeel). Houd er echter rekening mee dat het trainen van een speler in je jeugdteam betekent dat je er geen trainingsplaats in je hoofdteam voor hoeft op te offeren.

Transferprijzen zullen afnemen
Door de verhoogde trainingssnelheid zullen de prijzen op de transfermarkt waarschijnlijk wat gaan dalen. Dit beschouwen we als iets goeds, want ze zijn op dit moment volgens ons wat te hoog. Lagere transferprijzen betekenen dat de inkomsten uit kaartverkoop en sponsoring belangrijker worden en dat is een mooie bijkomstigheid van deze verandering.

Aankomende salarisveranderingen
Hieraan gekoppeld willen we ook alvast aankondigen dat we van plan zijn om de komende seizoenen de salarissen van oudere spelers langzaam te verhogen. Dit doen we – samen met het schrappen van de algemene training (zie onder) – om er voor te zorgen dat oudere spelers niet nog voordeliger te maken.

Tegelijkertijd zullen we ook de salarissen van spelers met zeer hoge vaardigheden langzaam gaan verlagen. We willen dat de beste spelers betaalbaar zijn in de hoogste divisies. Dit – samen met de veranderingen in trainingssnelheid – is een stap in die richting.

Schrappen algemene training staat ook op de agenda
We willen ook alvast aankondigen dat we van plan zijn om de algemene training (zoals we die nu kennen) te schrappen. We vinden de gedachte dat je de huidige vorm van spelers een 'boost' kunt geven nog steeds goed, maar het zou niet week na week moeten kunnen.

Veranderingen in het personeelssysteem
Zoals ik vorig jaar al aangaf in het achtergrondverhaal 'Onze visie op Hattrick', willen we ook die onderdelen van het spel aanpakken die eigenlijk 'dood' zijn. Het personeelssysteem is er daar eentje van. Ik gaf toen ook aan dat je moest gaan kiezen tussen strategieën (je kunt niet alle strategieën tegelijkertijd maximaal benutten).

Met dit in het achterhoofd doen we nu wat aanpassingen in het personeelssysteem. Deze veranderingen (zie hieronder) plaveien de weg voor een compleet nieuw personeelssysteem; dit zijn we momenteel aan het ontwerpen.

- Keepertrainers worden samengevoegd met assistent-trainers.
- Accountants gaan verdwijnen.
- Je kunt niet meer dan tien personeelsleden van hetzelfde type hebben.
- Je kunt in totaal niet meer dan dertig personeelsleden hebben.

Heb je bij de start van komend seizoen meer dan dertig personeelsleden, dan zal het bestuur van je club eerst je psychologen ontslaan (maar er minimaal eentje behouden). Als dat niet genoeg is, dan zullen je fysiotherapeuten ontslagen worden (maar er zal er minimaal eentje blijven). Daarna zijn je dokters aan de beurt.

Een korte toelichting hierop
Onze bedoeling met het nieuwe personeelssysteem is dat het veel persoonlijker gaat worden en je een betere terugkoppeling geeft van het effect van de verschillende personeelsleden. Het wordt ook een fundament als het gaat om het bepalen van je wedstrijdstrategie: welke strategische keuzes wil je maken (en tot op welk niveau).

Er zullen ook nieuwe personeelsleden komen zoals spelersmakelaars, die een grens zullen stellen aan je mogelijkheden om spelers te verhandelen. Het betekent ook dat als je volop wilt handelen, je minder ruimte hebt om je prestaties in wedstrijden, trainingen en dergelijke te maximaliseren.

Veranderingen in de verdeling van speciale gebeurtenissen
Zoals je waarschijnlijk wel weet, geldt dat hoe meer je het middenveld domineert, hoe hoger de kans is dat een speciale gebeurtenis ('special event') optreedt. Komend seizoen maken we het middenveld minder belangrijk bij de distributie van speciale gebeurtenissen. Het zal nu precies volgens de verdeling van het balbezit gaan.

Een voorbeeld: 55% balbezit betekent 55% kans op een speciale gebeurtenis (je moet natuurlijk ook de juiste spelers/specialiteiten hebben om een specifieke gebeurtenis te laten optreden).

De reden hiervoor is dat we het middenveld een beetje minder belangrijk willen maken dan nu. Een tweede stap zal zijn dat we in de toekomst speciale gebeurtenissen ook zullen koppelen aan de aanvals- en verdedigingsratings.
Terug naar boven Ga naar beneden
thedarkgift
Beheerder
Beheerder
thedarkgift

Man Aantal berichten : 1583
Teamnaam : Vampires Fc
Reeks : III.4
Registration date : 07-09-09

BerichtOnderwerp: Re: Snellere training komend seizoen   Snellere training komend seizoen Icon_minitime21/6/2010, 17:08

Dat zijn me daar een partij boeiende veranderingen...
Dat betekend dus dat ik voor jan lul mijn spelers heb getraind...

Ik vind de veranderingen wel goed trouwens (ja allemaal) maar het komt klote uit voor mij.
wollie
Bovennatuurlijk
Bovennatuurlijk
wollie

BerichtOnderwerp: Re: Snellere training komend seizoen   Snellere training komend seizoen Icon_minitime22/6/2010, 16:42

op zich lijken mij de veranderingen wel goed. Het is alleen wel weer vrij snel na de vorige 'grote' veranderingen, dus het lijkt ineens heel veel te zijn in een kort tijdsbestek.
Ik train al een tijdje vleugelspel (wingers en wingbacks), maar gezien de grotere trainingssnelheid die op komst is, lijkt me dit ook mooi te combineren met korte pass, waarbij ik ook de middenvelders en aanvallers kan gaan trainen. Ook al zijn deze spelers al wat ouder (24-29 jr), door de veranderingen zullen ook zij hier zeker sneller op vooruitgaan dan nu het geval is.
Ik zie dus zeker wel voordelen.
thedarkgift
Beheerder
Beheerder
thedarkgift

BerichtOnderwerp: Re: Snellere training komend seizoen   Snellere training komend seizoen Icon_minitime22/6/2010, 16:52

Welke voordelen dan precies?
Want ze zullen sneller trainen, maar dus ook minder gaan opleveren. (Dwz hetzelfde per x-tijd)
Dit is precies wat HT wil, snellere training en geen absurde bedragen op de transfermarkt.
thedarkgift
Beheerder
Beheerder
thedarkgift

BerichtOnderwerp: Re: Snellere training komend seizoen   Snellere training komend seizoen Icon_minitime24/6/2010, 23:30

Trouwens over die snellere training, wat er echt veranderd is dat jong gepromoveerde/gepullde 17-jarige spelers (t/m 20 dagen) nóg duurder wordenin vergelijking met nu en daarnaast zal qua transferprijs een verschuiving plaatsvinden ... wat nu goed/uitstekend is zal worden verschoven naar formidabel/uitmuntend qua prijs.
Ook zal het nu minder effectief zijn om afwisselend te trainen (wat ik nu doe nl. passen en positiespel afwisselen) helaas Crying or Very sad

Qua traden denk ik dat uitmuntend ==> briljant de meest winstevende pop zal gaan zijn.
wollie
Bovennatuurlijk
Bovennatuurlijk
wollie

BerichtOnderwerp: Re: Snellere training komend seizoen   Snellere training komend seizoen Icon_minitime25/6/2010, 16:12

thedarkgift schreef:
Welke voordelen dan precies?
Want ze zullen sneller trainen, maar dus ook minder gaan opleveren. (Dwz hetzelfde per x-tijd)
Dit is precies wat HT wil, snellere training en geen absurde bedragen op de transfermarkt.

ik doel dan niet zozeer op de transferprijzen, maar meer op het versterken van mijn team door zelf meer afwisselend te gaan trainen. Ik kan zo dus niet alleen mijn vleugelaanval verbeteren door training, maar nu ook de centrale aanval (passen middenvelders en spitsen). Wat HT al aangeeft zal je dus je eigen team makkelijker kunnen versterken zonder daarvoor direct extra spelers aan te kopen. Of dit in de praktijk echt gaat werken twijfel ik nog over. De tijd zal het leren.
thedarkgift
Beheerder
Beheerder
thedarkgift

BerichtOnderwerp: Re: Snellere training komend seizoen   Snellere training komend seizoen Icon_minitime25/6/2010, 17:09

wollie schreef:

ik doel dan niet zozeer op de transferprijzen, maar meer op het versterken van mijn team door zelf meer afwisselend te gaan trainen. Ik kan zo dus niet alleen mijn vleugelaanval verbeteren door training, maar nu ook de centrale aanval (passen middenvelders en spitsen). Wat HT al aangeeft zal je dus je eigen team makkelijker kunnen versterken zonder daarvoor direct extra spelers aan te kopen. Of dit in de praktijk echt gaat werken twijfel ik nog over. De tijd zal het leren.

Helder.
Ik twijfel ook of dat wel zo is ... de eerste paar seizoenen wel, alleen daarna ben je volgens mij weer terug bij af.
thomaapje
Goddelijk
Goddelijk
thomaapje

Man Aantal berichten : 5527
Leeftijd : 36
Teamnaam : FCMF
Reeks : #5 in V.229
Trainingsvorm : Verdedigen
Registration date : 26-08-08

BerichtOnderwerp: Re: Snellere training komend seizoen   Snellere training komend seizoen Icon_minitime4/8/2010, 23:10

Heb het ook nog even gelezen
Misschien zet ik begin van het seizoen wel 50% te koop Very Happy
Moet toch nog restylen, maar moet het speelschema er nog even naast leggen
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Snellere training komend seizoen   Snellere training komend seizoen Icon_minitime

Snellere training komend seizoen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Volgend seizoen veranderen van training?
» Nieuw seizoen, nieuwe mogelijkheden: seizoen 42
» Nieuw seizoen, nieuwe mogelijkheden: seizoen 43
» Nieuw seizoen, nieuwe mogelijkheden: seizoen 40
» Nieuw seizoen, nieuwe mogelijkheden: seizoen 41

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Vlaams/Nederlands Hattrickforum :: ALGEMEEN :: Nuttige weetjes-
Ga naar: