Ik moet toegeven dat ik niet meteen naar het loon van m'n WTM had gekeken... Nu ja, ik wist dat het 50k was maar een meer multiskilled speler (met minder loon) kost pakken meer. Dan geef je het geld gewoon aan de skills terwijl de speler niet beter is dus eigenlijk maakt het niet veel uit.
daar heb je natuurlijk gelijk in. Als je 20x 20.000 loon extra betaald (1,5 seizoen) dan is dat 400k in totaal. Als de speler meer dan 400k goedkoper is dan het alternatief, ben je dus beter af.
Echter zie je die 400k niet meer terug aangezien dat het loon is dat je moet betalen.
Die 400k die je neertelt voor de extra skills zie je wél terug.
Nope. Je maakt verlies op je spelers he. Ik maak natuurlijk ook verlies op m'n oudjes maar ik hoop toch dat het verlies minder is met hen dan met die jongere spelers.
blaerie78 Wonderbaarlijk
Aantal berichten : 731 Leeftijd : 46 Teamnaam : Real Gentbrugge Reeks : Eerste Klasse Land : België Trainingsvorm : conditie Registration date : 11-09-08
Euh jongens, we kunnen precies niet meer goed quoten...
ben nie mee brentje....
maar gij duidelijk ook nie mee met mij...
blaerie78 Wonderbaarlijk
Aantal berichten : 731 Leeftijd : 46 Teamnaam : Real Gentbrugge Reeks : Eerste Klasse Land : België Trainingsvorm : conditie Registration date : 11-09-08
Idd, ik kijk tegenwoordig ook met een schuin oog naar reusachtige spelers die NL zijn, die betaal je eigenlijk hetzelfde als een buitenlandse bovennatuurlijke.
Kevin kijkt scheel.... ik had al een vermoeden, maar nu ben ik zeker....
Groznyy Reusachtig
Aantal berichten : 1664 Reeks : . Registration date : 22-08-08
Nope. Je maakt verlies op je spelers he. Ik maak natuurlijk ook verlies op m'n oudjes maar ik hoop toch dat het verlies minder is met hen dan met die jongere spelers.
Da's natuurlijk een twistpunt.
En hoe meer je het nu hebt over oudere spelers, hoe meer ik geneigd ben ook die toer op te gaan . Vooral dan de zeer multiskilled spelers.
brent_g Moderator
Aantal berichten : 899 Teamnaam : Wozniak Reeks : #1 in III.7 Land : België Registration date : 22-08-08
Niet doen! Enkel maar skilldrops en blessures... Niets dan miserie
blaerie78 Wonderbaarlijk
Deze speler past niet meer in mijn team. Ik heb nog maar 1 bovennatuurlijke spelmaker en dat voel ik. Mijn middenveld is gewoonweg niet goed genoeg. Vandaar dat ik stilletjes aan allerlei maatregelen neem om mijn middenveld op te krikken, zonder loonmonsters te moeten kopen (lees reusachtige spelers).
Eén van die maatregelen was 2 verdedigers kopen met spelmaken. Dat is gebeurd. Er zijn er 2 binnengehaald met goed spelmaken. Je kan je dan de vraag stellen of de prijs die je ervoor neertelt (die aanzienlijk is) wel opportuun is. De meerwaarde is immers niet zo groot. Doch ben ik van mening dat het wel opportuun is. Het geld dat je investeert is uiteindelijk geen verloren of weggesmeten geld. Bij de verkoop krijg je het gewoon weer terug.
Verder wil ik ook nog een bovennatuurlijke spelmaker extra hebben. Vandaar dat ik deze verkoop. In de plaats zal hoogstwaarschijnlijk een bovennatuurlijke met zowat briljant passen in de plaats komen. Ik vind dat dat toch een vrij mooie stijging is. Ik vraag me af welke spelers Petacchi tegenwoordig koopt als ze toch steeds een énorme boost moeten geven (wat ik afleid uit je post?). Na een tijd moet je het gewoon stellen met kleinere boostjes.
Ik kan ook buitenaardse spelers kopen. Die zullen mijn stats zeker boosten, dat trek ik niet in twijfel. Maar mijn loon zal er ook wel naar zijn. En laat dat mijn grootste drijfveer zijn: heel veel geld investeren in spelers die vrij weinig loon vragen. Zo zit al dan geld wel in mijn spelers, maar dat is in mijn ogen beter dan veel geld te hoeven steken in de lonen (= weggesmeten geld).
Eerst en vooral zijn we hier bezig over een speler van jou en niet eentje van mij. Het lijkt me vrij logisch dat je op een bepaald 'niveau' aan een plafond komt, dan moeten er maar andere oplossingen gezocht worden om dit op te vangen..
maar als je een boost wil voor je middenveld (wat meestal wel een zwakkere plek is voor def trainers) moet je gewoonweg 2 niveau's stijgen, de marge tussen WC en bovennatuurlijk is gewoon te klein. Het zal op die 10k extra loon (van 1 reusachtig) niet aankomen als je er mee kan promoveren. En als je dan naar Vde kan (wat wel de bedoeling is veronderstel ik) zit je volgend seizoen onmiddellijk goed
Mijn instelling was altijd, als je wil versterken (-> 2 niveaus). Als je het met deze WC niet kan, zal het met een bovennatuurlijk ook niet lukken hoor..
edit : en dit is geen kritiek, maar gewoon mijn mening :peace:
brent_g Moderator
Aantal berichten : 899 Teamnaam : Wozniak Reeks : #1 in III.7 Land : België Registration date : 22-08-08
Die boost zal ik krijgen door 2 verdedigers met goed spelmaken (ik kom van waardeloos spelmaken daar) en door een extra niveau spelmaken. Dat lijkt me genoeg voor VIe klasse om het verschil zeker te maken.
Eenmaal in Ve komen er zeker nog versterkingen op het middenveld. Maar ik wil dat allemaal rustig aan doen. Zo zal ik dit seizoen ook experimenteren met een vleugelspeler naar het midden.
brent_g Moderator
Die boost zal ik krijgen door 2 verdedigers met goed spelmaken (ik kom van waardeloos spelmaken daar) en door een extra niveau spelmaken. Dat lijkt me genoeg voor VIe klasse om het verschil zeker te maken.
Eenmaal in Ve komen er zeker nog versterkingen op het middenveld. Maar ik wil dat allemaal rustig aan doen. Zo zal ik dit seizoen ook experimenteren met een vleugelspeler naar het midden.
Ja, dat zal idd een lichte boost geven, al moet je van defs met een beetje pm geen wonderen verwachten, ik spreek uit ervaring
maar je geeft het zelf aan..als je promoveert komt er zeker versterking..moet je dus alweer gaan sleutelen.. en zoals brentq ook reeds aangehaald heeft, gaat dat vaak gepaard met wat verlies (door o.a. makelaarskosten en dergelijke). In hattrick moet je vooral op lange(re) termijn denken
Groznyy Reusachtig
Aantal berichten : 1664 Reeks : . Registration date : 22-08-08
Hier ook. :-) Ik verkoop ook voor prijzen waar ik enkele weken geleden enkel kon van dromen. ;-)
Mijn trades krijg ik maar niet verkocht
_Rolex Buitenaards
Aantal berichten : 2472 Leeftijd : 53 Teamnaam : op naar de top1 Reeks : VI.326 Land : Nederland Trainingsvorm : Positie(zo goed) Registration date : 22-08-08
Hier ook. :-) Ik verkoop ook voor prijzen waar ik enkele weken geleden enkel kon van dromen. ;-)
Mijn trades krijg ik maar niet verkocht
Vraag dan ook niet de jackpot telkens
Nee ik zal ze er voor 0 opzetten
_Rolex Buitenaards
Aantal berichten : 2472 Leeftijd : 53 Teamnaam : op naar de top1 Reeks : VI.326 Land : Nederland Trainingsvorm : Positie(zo goed) Registration date : 22-08-08